Styrelsen i Fasticon Kompetens Holding AB ändrar sammansättning

29th juni, 2016

Vid gårdagens årsstämma för Fasticon Kompetens Holding AB (nedan kallat Fasticon Kompetens) valdes två nya ordinarie ledamöter in i styrelsen, Hidayet Tercan och Mattias Tegefjord. Mikael Ahlström, styrelseordförande i koncernmoderbolaget Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ), utträder i samband med detta ur styrelsen för Fasticon kompetens.

Hidayet Tercan är Vd och grundare för företaget Tjikko AB och har även grundat bland annat vårdbemanningsföretaget Zemrete AB. Hon är en entreprenör, föreläsare och debattör med lång erfarenhet av styrelseuppdrag. Nuvarande styrelseuppdrag inkluderar HTS Holding AB, My Academy, AQ group, Stiftelsen Friends, Stockholms Stadsmission och SOS Barnbyar. Hon är även medlem i juryn som utser EY Entrepreneur Of The Year och i juryn som utser Årets Byggchef. Hidayet är sedan tidigare delägare i koncernmoderbolaget Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ) och går nu även in som direkt delägare i Fasticon Kompetens.

Mattias Tegefjord är Vd och koncernchef för Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ), Vd för koncernens fastighetsbolag, som idag äger knappt 1300 hyresrättslägenheter i Alby i Södra Stockholm, och Vd för det nystartade byggbolaget i koncernen, som skall leda renoveringen av det befintliga beståndet och förtäta på befintlig mark med både nya bostadsrätter och nya hyresrätter. Mattias har över 17 års erfarenhet av fastighetsföretagande och har arbetat på företag som ISS, KLP Eiendom, John Mattson Fastighets AB och Tyréns. Sedan förvärvet av Fasticon Kompetens våren 2015 har han varit suppleant i styrelsen för bolaget.

– Styrelseordförande Ola Gunnarsson säger ”Att få in Hidayet och Mattias i styrelsen blir en utmärkt komplettering av erfarenhet. Hidayet är en driftig entreprenör med lång erfarenhet av att bygga upp företag och med breda kunskaper inom bland annat bemanningsverksamhet och Mattias tillför mångårig fastighetskompetens”

För mer information vänligen kontakta:

Jonas Gustavsson, Verkställande direktör | Fasticon Kompetens Holding AB
+46-73-415 43 10 | jonas.gustavsson@fasticonkompetens.se

Ola Gunnarsson, Styrelseordförande | Fasticon Kompetens Holding AB
+46-70-849 50 03 | ola.gunnarsson@fasticonkompetens.se

Mattias Tegefjord, Verkställande direktör | Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ)
+46-42-210008 | mattias.tegefjord@andersjahlstrom.se